У міжнародному науковому журналі «ГЕОРЕСУРСИ і навколишнє середовище» (Галіфакс, Канада) IJGE 2018 4 (4): 187-200 була опублікована стаття:
Георизики під час будівництва та експлуатації тунелів і станцій метро мілкого закладення на прикладі Харківського метрополітену (1968 – 2018)
У статті розглянуті науково-технічні та практичні проблеми, пов’язані з георизиками при будівництві та експлуатації об’єктів метрополітену – станцій і тунелів мілкого закладення. На прикладі багаторічного досвіду будівництва Харківського метрополітену в складних інженерно-геологічних умовах, за необхідності проходки тунелів в умовах існуючої міської забудови, виявлено ряд найбільш істотних умов, процесів і явищ, що сприяють ризикам виникнення несприятливих процесів. Головні георизики пов’язані з поширенням пливунних грунтів, можливістю «спливання» підземних споруд, баражним ефектом підземних споруд, осіданням масиву грунтів під час тривалого водозниження, підробіткою забудованих територій, розповсюдженням техногенних насипних грунтів при перетині балок і ярів. Виділено зони високих, середніх і малих георизиків. Надана характеристика георизиків, що вимагає прийняття спеціальних рішень при запланованому будівництві продовження зеленої лінії метро в Харкові. Виконано розрахунки величини підпору підземних вод за баражного впливу на потік підземних вод.
* Corresponding Author: Viacheslav Iegupov, slavaegu@gmail.com Received May 14, 2018; Revised August 14, 2018; Accepted August 20, 2018; Available online October 30, 2018 Copyright © 2018 Canamaple Academia Services,http://press.camdemia.ca
DOI: 10.15273/ijge.2018.04.030
ISSN 2371-9508, publishes 4 times a year, with open access online, DOI in GeoRef and digital archiving in Library & Archives Canada.